© 2018 South-Eastern Finland University of Applied Sciences

NELI - North European Logistics Institute

Cooperation partners:

Teoriasta käytäntöön ja kiinteistöt kaupaksi

17.3.2017

Terveiset kiinteistöjen promotiimiltä!

 

Viime blogikirjoituksesta onkin jo kulunut kolme viikkoa, ja paljon on saatu aikaan. Lähdimme oppimishengessä tutustumaan suurimmalle osalle uuteen alaan, kiinteistömarkkinointiin, ja alan markkinointisuunnitelman laatimiseen.

Sitä kautta mietimme myös uusien näkökulmien hyödyntämistä projektissamme; esimerkiksi sosiaalisen median tuomia mahdollisuuksia kiinteistömarkkinoinnin saralla. Jopa jonkinlaisia alustavia suunnitelmia markkinointikeinoista on saatu laadittua!

Lisäksi olemme benchmarkanneet Kotkaa vastaavien kaupunkien kiinteistömarkkinointia. Saimme myös pyytämäämme lisäinformaatiota markkinoitavista kohteistamme, joiden pohjalta olemme etsineet lisätietoja kiinteistöistä ja alueista, sekä pohtineet potentiaalisia asiakkaita ja asiakasryhmiä.

 

Tapasimme tiistaina 14.3. toimeksiantajamme Kotkan kaupungilta sekä Kotkan Julkiset Kiinteistöt Oy:lta Logistiikkaverstaan tiloissa, ja esittelimme heille aikaansaannoksemme PowerPoint-esityksen muodossa. Esityksen päätteeksi pohdiskelimme yhdessä nykyisiä ja potentiaalisia markkinointikeinoja sekä asiakkaita. Tuttuun tapaan, tapaaminen sujui hyvässä hengessä ja yhteisymmärryksessä: molemmat saivat tärkeää tietoa projektin etenemisen kannalta, ja onneksemme totesimme olevamme samoilla linjoilla monessakin asiassa. Suurkiitokset siis jälleen Juha Runnarille, Markku Hannoselle ja Tero Huuskolle!

 

 

Tapaamisesta motivoituneina ja inspiroituneina päätimme jatkaa potentiaalisten asiakkaiden kartoittamista myös kokonaan uusilta alueilta ja tutkia asiakaskäyttäytymistä ylipäätään.

 

Markkinointisuunnitelmaa silmällä pitäen tulemme ottamaan selvää eri markkinointikanavista, valitsemaan niistä tämän projektin kannalta mielekkäimmät ja perehtymään niihin luoden käytännön esimerkkejä markkinointikeinoista.

 

Tähän mennessä olemme lähestyneet projektia teoriapohjaisesti ja saaneet kasaan paljon tietoa kohteista, joten nyt on aika koota ja jäsennellä ne markkinointivalteiksi. Lisäksi ensi viikolla kaikilla meillä kolmella ryhmällä – promo-, pullotus ja citypyörätiimeillä – on Logistiikkaverstaalla pitchaus-koulutus, jota odotamme innolla.

Nyt on aika kääriä hihat ja ryhtyä tositoimiin!

 

Keväisin terveisin,
Heidi, Niina, Paula, Pia, Teemu ja Maiju

 

Please reload

Featured Posts

Syksyn projektit lähtökuopissaan

October 4, 2016

1/1
Please reload

Recent Posts

January 23, 2019

January 17, 2019

November 2, 2018

Please reload

Archive